søndag den 17. april 2011

Hedvig

Min datter, Johanne, har fået en smartphone, og det var jo en glimrende anledning til at få lavet min første ugle. Johanne lever i et Harry Potter univers for tiden, til min store glæde. Jeg elsker nemlig også Harry. Så hun var overhovedet ikke i tvivl om farven på sin ugle. Det skulle da selvfølgelig være en Hedvig. Tre kvarter tog det, så var Hedvig på plads, hæftet og med øjne og det hele, og det var jo et skønt lille søndags projekt. Håber, der er andre, der bliver misundelige, jeg vil nemlig rigtig gerne lave flere.

Fakta: Who? iPod Cozy. Gratis opskrift fra Ravelry
Materialer: En rest af et eller andet tykt uldgarn (måske noget ældgammelt Alaska fra Garnstudio?), som jeg brugte urimelig lidt af. Der er rigeligt til et helt kuld Hedvig'er i mit halve nøgle. To små perler fra Johannes gamle perlekasse.
Tidsforbrug: Ca tre kvarter.
Hot/not: Så hot, så hot. Håber, Hedvig formerer sig hurtigt :-)

2 kommentarer:

  1. Hi hi, syntes vores blogindlæg ligner hinanden i dag :-)
    Hvor er den fin!!!
    Jeg vil lige sige at jeg har lavet en dansk oversættelse på opskriften, og jeg giver den gerne væk :-)

    SvarSlet
  2. Ih, hvor er hun sød! og altså, jeg har ikke noget hjem til min mobil, så..... ;-) Kigger forbi dig i morgen, måske vi skal ønske god påske med lidt bobler..Knus

    SvarSlet